Kust de komende week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kees Bosch - WaarBenJij.nu Kust de komende week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

Kust de komende week

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 September 2006 | Kenia, Nairobi

Ik heb een erg relaxed gaaf weekend aan lake navaisha met 6 duitsers, 2 kenianen, een engelsman achter de rug. De meeste van hun zijn huisgenoten uit nairobi. Zaterdag een heerlijk fietstochtje gemaakt door het wisselende nog redelijk groene keniaanse landschap. Onderweg genoten van duizenden flamingo's, giraffen en vele zebra's.

De plannen voor de komende weken zijn inmiddels helemaal veranderd. Morgen of woensdag vertrek ik richting de kust naar Malindi, Watamu en Lamu. De laatste zijn bekend om de prachtige stranden en relatieve rust. De kust is vanwege de (koloniale) bezetting heel anders ontwikkeld als de rest van Kenia. Er zijn aan de kust veel meer arabieren en indiers, die daar hun zaakjes doen. Het wordt dus lekker ontspannen, snorkelen en eilandjes bezoeken de komende anderhalve week.

Als ik terug kom gaan we met het keniaanse huis met een man of 10 naar de Massai Mara, HET nationale park van kenia, waar je geweest moet zijn.

• 11 September 2006 - 17:46

Marcel:

Toch nog naar de turtles in Watamu dus!