Over de helft - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kees Bosch - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo,

Bij deze de (misschien op-1-na) laatste update van Nieuw-Zeeland. Het is een regenachtige dag in Queenstown, New Zealands adrenaline capital, dus ik heb maar even wat tijd genomen om even te laten weten dat alles nog goed gaat en wat nieuwe foto’s te plaatsen op mijn site. 5 van de 9 maanden zitten er alweer op, nog 4 te gaan….

Eind februari gestopt met het openen van de mossels, waarmee ik een klein beetje geld heb verdiend om nog enkele weken over het zuider eiland van Nieuw-Zeeland rond te reizen.

Misschien wel het reishoogtepunt (tot nu toe) was dat ik vorige week een keer om 6.00 ben opgestaan ( heeeeeeeel vroeg voor mij ) om de zonsopgang aan Lake Matheson te kunnen fotograferen, waarbij Mount Cook (3700m) in dit meest gefotografeerde meer van Nieuw-Zeeland spiegelt. Het resultaat mag er wel wezen… zie foto’s……

Vlakbij Lake Matheson ligt ook de FOX Glacier. Het bijzondere aan deze gletsjer, evenals de FranzJosef Glacier, is dat hij maar iets van 250m boven zeeniveau ligt. Vandaar de foto met de koeitjes en FOX-glacier, heel klein op de achtergrond.

Wanaka en Queenstown liggen in hart van het zuider eiland en hier in de buurt zijn vele activiteiten te doen: bungee jumpen, raften, LOTR-tour, helihikes, (boozzz)cruises, jetbooting, parasailing, parachutespringen, bodyboarding, maar ik heb het maar gewoon bij wat wandeltochtjes gehouden….en……..spannendddddd…….. volgt nog later……….

De route voor de komende twee weken: te anau, milford sound, doubtful sound, invercargill, stewart island, dunedin, Mount cook, moeraki boulders, christchurch, lewis pass of arthurs pass, kaikoura hamner springs, en dan nog even naar Motueka. Waarschijnlijk pak ik op de terugweg naar Auckland nog een keer Tongariro en Rotorua mee.

Waarschijnlijk heb ik al een koopster voor mijn keigaaf busje, die ik zeker zal missen (zowel de koopster als het busje). Maar goed, het leven gaat verder en wel in Thailand. Het plan is om daar halverwege april naartoe te gaan en een thaise massagecursus te volgen, een meditatiecursus en nog wat thaiboksen te leren. Het ticket is nog niet omgeboekt, maar ik verwacht nog steeds om begin juli weer in Nederland te zijn……….misschien niet zo lang…… maar zover is het nog niet……..

Grtzzz kees

  • 07 Maart 2009 - 07:37

    Ellen:

    Mooie fotootjes hoor! Word er al jaloers van. Geniet er nog maar van nu je al over de helft zit ;-)

  • 07 Maart 2009 - 12:29

    Menno:

    Leuke cliffhanger... wat heb je nou gedaan in Wanaka??

  • 07 Maart 2009 - 14:49

    Thijs:

    Idd.. WAT een foto's! vooral die Mirrorlake werd ik eventjes stil van hoor :-)

  • 10 Maart 2009 - 12:33

    Je Moeder:

    hoi Kees
    Ik heb je laatste bericht gelezen.En je mooie foto`s gezien. vooral die van mirrorlake waren prachtig.het is duidelijk waaraan dit meer haar naam dankt.Ik hoop dat je nog veel mag genieten van al het Moois daar.Veel liefs en een dikke knuffel. Je moeder en Jacques.

  • 11 Maart 2009 - 15:58

    Pa:

    Kees, ik zou daar blijven met zo'n mooi landschap, vrij leven etc.
    In oktober volgt een nieuwe (voet)operatie, zodat we begin volgend jaar ´weer wat kunnen reizen.
    Hier ligt nog steeds een halve meter sneeuw, her en der zijn wegen geblokkeerd; het wordt nu tijd, dat het voorjaar komt.
    Groeten uit St.oswald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Denken over wat nou echt waardevol voor mij is.....

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2011

Kees in India

27 Mei 2009

235 dagen -Singapore

17 April 2009

sawadikap

02 April 2009

korte update

06 Maart 2009

Over de helft
Kees

dus......

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 40257

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 01 November 2015

Keesino, een stukje wandelen

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Kees zoekt en vindt boerderij

13 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Incredible India

06 Oktober 2008 - 01 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: