eten en drinken prijzen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kees Bosch - WaarBenJij.nu eten en drinken prijzen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

eten en drinken prijzen

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 September 2006 | Kenia, Nairobi

Wat eten Kenianen zoal? De basis bestaat uit Ugali, een smakeloze rijstemeeldrap. Hierbij wordt meestal geitenvlees of kip geserveerd met nog een beetje kool. Aan de kust of aan meren is wel volop verse vis verkrijgbaar. Een ugali-kip maaltijd kost ongeveer 1,50-2,00 euro. Meeste maaltijden op enigszins hygienische plaatsten kosten rond de 5euro

Het is de bedoeling dat er om de beurt wordt gekookt in het home-hostel in nairobi en vanavond is het mijn beurt: pannenkoeken

Over een tijdje ook nog een keer uit eten in de 'carnivor'; een restaurant waar je voor 13euro zoveel kunt eten als je wilt, met uiteenlopen gerechten als krokodil, buffalo, everzwijn etc

Wat kost het een en ander: flesje cola 25ct, liter drinkwater 80ct, verse gebbq'de maiskolf 12ct, liter benzine 1euro, banaan 6ct, grote avocado 12ct, paprika 6ct, glas vers sap langs de weg, 12ct,
bioscoop 3euro, (dead man's chest), half brood 30ct, halve liter melk 30ct, overnachting hostel buiten nairobi: 4euro. anderhalf uur met de bus 2-3euro, prostitutie, die alles doet 12euro.
(tenminste wat ik gehoord heb :) ) waarschijnlijk ook voor 5 euro verkrijgbaar. 1uur internet 75ct, mobiele telefoons en auto's ongeveer 2 keer zo duur als in nederland.

• 11 September 2006 - 18:17

Pepijn:

He KC

Klinkt allemaal erg goed, 10 nov gaan we fietsen, dan ben je toch weer terug of niet? Zet eens wat foto's op je site!!!!

Gr Pepijn

• 13 September 2006 - 12:08

Kim:

hey lieverd..heel veel kusjes voor vandaag!!en smakelijk eten aan de kust...een lekkere italiaanse pizza!!!hihi!!
    dikke knuffel van mij....

• 14 September 2006 - 17:33

Nele:

Haha, die smakeloze rijstemeelpap is mij ook bekend, hoewel ze het in Congo 'bidja' noemen. Nog veel plezier aan de kust en tijdens de tochten door de wildlife parken!
    groetje,
    Nele

• 14 September 2006 - 19:38

hey schatje..kusjes......
    kimmetje

• 15 September 2006 - 12:27

Kansloos 26:

Hey Kees

Hoest in Kenia, wordt tijd voor een paar mooie foto's. Veel plezier verder.

Groeten Kansloos 26

• 20 September 2006 - 15:04

Joost:

Dank voor deze info, handig voor als ik een keer in de buurt ben! Gaat ie goed verder? Leuk dat je Kuup ook tegenkomt daarro! Veel plezier en doe geen dingen die ik ook niet zou doen. Ga trouwens vrijdag zelf weg!!!!! HEERLIJK!

Tot snel!
    Doei

BB

• 21 September 2006 - 07:36

Hoi lieverd....
    lekker geslapen??
    heel veel kusjes voor vandaag!!
    tot spreeks, hopelijk snel!!
    knuffel Kim

• 22 September 2006 - 14:27

Menno:

Hey KC,

alles ok?? klinkt prima allemaal! Kuupie nog gezien daaro?

Ter info: mountainbiken wordt waarschijnlijk weekend van 17 november, dan ben je er weer??

hoor t wel! Groeten

• 22 September 2006 - 23:13

Pepijn:

Natuurlijk is hij er dan weer! Kan die weer op kop rijden!

• 19 Oktober 2018 - 07:01

Dylan: