1100 koeien en Tongariro Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Kees Bosch - WaarBenJij.nu 1100 koeien en Tongariro Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

1100 koeien en Tongariro Crossing

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 December 2008 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Inmiddels zit de eerste werkweek er alweer op.Vorige week op een boerderij gewerkt waar dagelijks 1100 koeien gemolken moesten worden.Een doorsnee dag zag er als volgt uit: zo'n beetje rond 5 uur beginnen met koeienmelken tot een uurtje of 9, dan uurtje melkstal poetsen. Tot aan de lunch meestal iets doen zoals onkruid sproeien, koeien naar een andere weide brengen ( 1000 ACRES, kweet niet hoeveel dat is, maar het is in ieder geval ergggggggg groot )
's Avonds af en toe even op kalkoenen en hazen jagen met diverse soorten geweren. Maar om 20.00 - 20.30 was het toch wel hoogste tijd om naar bed te gaan.
Op zich was het werk wel ok, maar het sociale leven was niet echt geweldig met deze werktijden en kiwi's die een dialect nieuw-zeelands praten dat bijna niet te verstaan is, dus ik ben maar verder gaan reizen op zoek naar een nieuwe baan of beleving.

Gisteren de Tongariro crossing gelopen: een 1-daagse tocht, 18 km, 900m hoogteverschil langs onder meer Mnt Doom (LOTR), mnt Tongariro, kratermonden en the emerald lakes. De tocht met de prachtige weidse uitzichten waren de spierpijn die mijn kuiten nu teistert meer dan waard.

Vandaag misschien wel over de mooiste weg, tot nu toe, in Nieuw-Zeeland gereden: van National Park naar Wanganui. Niet langs de kust, maar door een groen heuvel-berg-achtig gebied met de rivieren meanderend door de diepe dalen, met mnt Doom, zichtbaar in de achteruitkijkspiegel, achterlatend.

Zo meteen maar weer eens insmeren met 35+ zonnebrandcreme, want die zon brandt hier enorm rond kerstmis en oud en nieuw..........zwaar leven....

Het nadenken over het leven gaat steeds beter en sneller.. Ideeen, plannen en veranderingen nemen elke dag meer concrete vormen aan. Nenapendawewe!

Ciao Kees

• 19 December 2008 - 12:40

Lea:

Hey Kees,

Goed bezig daar in NZ. Kben jaloers hoor. Ik weet nog hoe mooi het daar aan de andere kant van de wereld is. Ik ga meteen mijn foto's er eens bijpakken.

Enjoy!!!

• 22 December 2008 - 17:07

Clerx:

ha,

ben benieuwd naar je plannen!!!!

nog 1 week en dan gaan wij ook!!!

Groetjes!