Berichtje van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees Bosch - WaarBenJij.nu Berichtje van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

Berichtje van Bangkok

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan met een eerste berichtje uit een broeierig Bangkok. Ik ben nog niet begonnen aan mijn boek ‘Schrijven over reizen’, maar ik doe toch maar een poging een verhaaltje te schrijven.

Nog in leven
Van de bloedige aanslagen in Bangkok van dinsdag was , behalve rookpluimen in de verte, in het toeristische gedeelte van Bangkok niets te merken. Het is echt superrelaxt en veilig om over straat te lopen, dus mama: je hoeft je geen zorgen te maken.

Leuke backpackers leren kennen
Vanaf het eerste moment in het vliegtuig al leuke backpackers leren kennen. In Bangkok tot nu toe voornamelijk opgetrokken met Engelsen en Nederlanders waarmee we op de eerste avond een verkende kroegentocht hebben gehouden waarbij we ons tegoed hebben gedaan aan de heerlijke zachte Thaise Whisky, vaak geserveerd in een emmer met ijs, frisdrank naar keuze en een aantal rietjes….. gezellig………………

Boygirls….
interessante verschijning….. meestal zijn de Boygirls goed te onderscheiden van de ‘normale’ meisjes…… maar af en toe zit er een aardig goed gelukt exemplaar bij. Hmmmmm ik zal maar goed blijven uitkijken.

Nog geen dubbeltje per stuk…
De Thaise keuken is zoals verwacht erg lekker en verrassend. Overal op straat kan je de lekkerste curry’s en Thaise hapjes proeven. Naast de standaard porties noodles, gewokte rijst en groenten staan er natuurlijk ook bijzondere specialiteiten op het menu: ondermeer: niet te versmaden gebarbecuede eekhoornpoot op een stokje en gefrituurde maden, kevers en sprinkhanen voor nog geen dubbeltje per stuk. Fff wennen maar de kevers smaakten een beetje zoals de smaak van het uitzuigen van een garnalenkop. Hopelijk lukt het om een actiefoto up te loaden…….

Chang Mai
Vanavond gaan we alvast een beetje mijn verjaardag vieren. Waarschijnlijk pak ik zaterdag de trein (ongeveer 15uur) naar ChangMai, waar het avontuur verder gaat. Een kookcursus schijnt interessant te zijn, evenals een trainingsdagje MuayThai boksen en een 3-4 daagse jungle trip. We zien wel wat er allemaal gaat gebeuren.

Nenependewewe
Alleen voor diegene aan wie het bedoeld is: Nenependewewe.

Lieve groeten uit Bangkok
Kees

  • 10 Oktober 2008 - 05:20

    Pa:

    Hoi Kees, Fijn te horen, dat je goed bent aangekomen. Wij zullen hier een (of meerdere) neut(en) drinken op je 30e ! verjaardag. Nog een prettige dag en we hopen, dat de beurscrisis je beurs niet al te veel aantast.
    Pa & Maud, oostenrijk

  • 10 Oktober 2008 - 07:02

    Menno:

    Klinkt goed KC, geniet d'r van!

    PS wie zuigt wiens hoofd leeg op die foto?

  • 10 Oktober 2008 - 09:41

    Ingrid :

    Hoi Kees. Door de verhalen ben ik weer helemaal terug in Thailand hoor!!
    Je kunt leuk fietsen in Chiang Mai langs de Ping rivier. Je komt dan ook langs diverse crematoria. Uiteraard in de buitenlucht. Een bamboeraft over de rivier door de jungle en een ritje op een olifant is ook aan te bevelen.
    Geniet er maar van Kees, op kantoor zitten is ook niet alles!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Veel plezier nog!

  • 10 Oktober 2008 - 19:21

    Ex Chieffie:

    Kees van harte gefeliciteerd vanuit een rustig Hilvarenbeeks kantoortje. We missen je aanwezigheid maar zien de productiviteit wel stijgen! 30 and still going strong.

  • 10 Oktober 2008 - 19:43

    Pepijn:

    He KC!

    Fijne kerel, ik had je al gesmst maar weet niet of die is aangekomen. Alvast gefeliciteerd en hou ons op de hoogte. We zullen morgen bij Kuupie op je proosten.

    Gr Pepijn

  • 10 Oktober 2008 - 22:25

    Clerrie:

    Tof verhaal....laat mij die kevers maar zitten denk ik......

    Goed om te horen dat je al weer aan de whiskey zit, dat betekent in ieder geval dat je het naar je zin hebt!

    Groetjes!


  • 11 Oktober 2008 - 05:19

    Kees:

    Dankjewel allemaal voor de leuke reacties. Gisteren een paar whiskytjes alvast gepakt op mijn verjaardag en vanavond met de bus naar Ciang Mai.

    groetjes kees

  • 11 Oktober 2008 - 07:42

    Ellen:

    Hoi Kees,

    Ik denk dat dit soort actiefoto's goed in je boek passen ;) Veel plezier, geniet ervan en nog een hele fijne verjaardag gewenst!! Gefeliciteerd!

    groetjes,
    Ellen

  • 11 Oktober 2008 - 11:03

    Bart & Denise:

    KC,

    Goed te horen dat alles voorspoedig verloopt.

    Gefeliciteerd met je verjaardag! Welcome in the 30's club :)

    Groeten,
    D&B

  • 11 Oktober 2008 - 17:18

    Menno:

    Hey KC, van harte met je bday! We toosten zo op je. groeten!

  • 12 Oktober 2008 - 11:57

    Thijs Jong:

    he Kees!
    Veel plezier in Thailand!
    Als de cursus goed was bevallen kan je op Verb. 26 ons eens een lekker stevig potje (on)gedierte koken! ;-)

    Groeten,
    Thijs

  • 19 Oktober 2008 - 12:15

    Je Moesje:

    Kees Bart heeft net de computer weer gemaakt. dus de eerste mail van mij.Eerst van harte gefeliciteerd JONKIE.Morgen ga ik je op mijn gemakje verder berichten. Veel liefs je moesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Denken over wat nou echt waardevol voor mij is.....

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2011

Kees in India

27 Mei 2009

235 dagen -Singapore

17 April 2009

sawadikap

02 April 2009

korte update

06 Maart 2009

Over de helft
Kees

dus......

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 40156

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 01 November 2015

Keesino, een stukje wandelen

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Kees zoekt en vindt boerderij

13 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Incredible India

06 Oktober 2008 - 01 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: