Same, same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees Bosch - WaarBenJij.nu Same, same, but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees Bosch - WaarBenJij.nu

Same, same, but different

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

20 Oktober 2008 | Thailand, Bangkok

Geen nieuws is goed nieuws, maar ik laat toch maar weer eens wat van mij horen.

Chiang Mai / Trekking
Op mijn verjaardag ben ik met de nachtbus naar Chiang Mai gereisd. Ondanks dat het een redelijke aircobus was met goede stoelen werd het toch een slapeloze nacht. Aangekomen in Chiang Mai was het tijd om wat actiefs te gaan doen: een trekking van drie dagen in het noorden van Thailand. (Ergens in de bush tussen ChaingMai en Pai met 5 Engelsen, 2 Ieren, 2 Duitsers en Dutchy (dat ben ik) Na twee jaar bijna sportloos te zijn geweest, bleken de stijgingen en dalingen een aardige opgave voor mijn ongetrainde beenspieren. De trekking bestond uit ongeveer 6-7 uur lopen (in 2 dagen) een olifantentochtje en een uurtje op een bambooraft. Het vond allemaal plaats in een prachtige groene rustgevende beboste heuvelachtige omgeving. Tijdens de avonden zorgen het nodige bier en spelletjes voor een plezierige stemming en iedereen had het naar zijn zin. We hadden een erg vermakelijke Tom Green look-a-like in onze groep erbij om de boel nog meer up te spicen…………. De nachten moesten worden doorgebracht op houtenvloeren tussen de kakkerlakken ( sommigen zo groot als mijn handpalm) en bijtgrage muggen. Lekker tochtje………

Gesprek met een monnik
Ergens in de afgelopen week een van de veeeeeeeeeele tempels bezocht in het centrum van Chaing Mai waar ik een gesprek heb gehad met een monnik. Hij kon zo zijn Engels een beetje oefenen en ik hoopte dat hij me misschien kon helpen met een antwoord op de vraag: wat nou eigenlijk het doel van het leven is…........ Hij kwam met een heel verhaal op de proppen over reïncarnatie, goede karma’s en via meerdere goede levens in het ‘Nirvana’ komen. Nog maar eens googlen wat hij daarmee bedoelde. Het gesprek ging verder over dat Boeddhisten leven in het nu en de toekomst laten voor de toekomst en het verleden voor wat het was. Hmmmm Interessant……. Maar niet zo makkelijk…. Hij vroeg zich ook soms wel af wat hij diezelfde avond nog moest gaan eten. Misschien kan een dergelijke instelling mij wel helpen om meer in het nu te leven en minder over het verleden en de toekomst na te denken. Want daar ben ik nog altijd te veel mee bezig……………….. denkendenkendenkendenkendenkendenken
Enigszins geïnspireerd heb ik de volgende dag een tempelcomplex ( Wat U Bong )bezocht aan de rand van Chiang Mai waar het ook mogelijk was om een korte danwel lange ‘retreat’ / meditatiecursus te doen….. Interessant ….maar dezelfde dag kwam er nog wat anders op mijn pad…

MuayThai
Toch maar eens een kijkje gaan nemen in een MuayThai trainingskamp ( thaiboksen). Toen ik eenmaal de eerste mensen zag touwtje springen, kon ik het niet laten om zelf ook maar 2 uurtjes mee te trainen…… Damn, wat heb ik een hoop lui zweet in mijn lichaam. Heerlijk om na 2 jaar weer zo intensief te sporten ( denk terug aan de bokslessen/ conditietraining van het sportcentrum UvT). Heerlijk om tegen iemand aan te trappen, te stoten, knietjes, ellebogen, hoeken etcetcetc en dat afgewisselen met de nodige sit-ups en push-ups. Misschien over een jaartje op de terugweg toch nog maar een maandje of 2 zuid-oost azië eraan vast plakken. Nog iemand zin om mee te gaan???

Wat kost het zo’n beetje
Hier in Chiang Mai kost mijn 1persoonskamer met eigen toilet/douche en ventilator € 3,50 per nacht. Dagje brommerhuur: € 3,50, Thaise maaltijd € 1,- , Nachtbus Chiangmai-Bangkok ( 11uur) € 8,- , trekking 3 dagen, 2 nachten € 42,-, meditatiecursus in een tempelcomplex (zolang als je wilt) gratis, uurtje Thaise Massage € 3 -€ 4.

Dat was wel weer genoeg voor nu. Ik ga maar eens ff een vers sapje scoren….Plan voor de laatste twee weken: naar het zuiden en genieten van de mooie eilanden, stranden, zon, zee, duiken……. Maar aangezien ik moet proberen te leven in het heden zullen we wel zien wat er gebeurt…………..

ciao

  • 20 Oktober 2008 - 11:10

    Je Oudje:

    Hoi Kees sorry dat ik je niet op je verjaardag feliciteerde. Maar ik was weer eens zo goed om alles op de computer weg te toveren.Bart heeft alles weer verholpen. Zo te lezen heb je al heel wat dingen beleefd, die me erg interesant leken en waar ik best aan mee had willen doen. Ik hoop dat je op deze reis nog veel ervaringen op zal doen. Eendikke knuffel van je OUDJE.

  • 20 Oktober 2008 - 16:02

    Kim:

    hoi Kees,

    Het klinkt allemaal erg mooi en bijzonder! fijn!
    geniet ervan!

    gr Kim

  • 21 Oktober 2008 - 18:02

    Pepijn:

    He KC

    Goed om weer wat van je te horen. Ik maakte mij al zorgen ;)

    Klinkt allemaal goed, veel herkenbaar aangezien ik 4 weken geleden ook nog in Chiang Mai zat. Hier alles rustig. Kuup zijn verjaardag was leuk, hij heeft een speed date cursus cadeau gehad voor als hij terug is uit Peru.

    Ik ga ervan uit dat je 10 kilo lichter en met six pack terug komt volgend jaar!

    Zet hem op, succes met alles en hou ons op de hoogte

    Groet Pepijn

    PS wanneer gaan we weer foto's zien?

  • 22 Oktober 2008 - 17:50

    D & B:

    Hé KC,
    Jouw verhalen lezend krijgen we een sterk gevoel om een backpack te gaan halen en daar naar toe te vliegen. Helaas, het blijft maar een gevoel !
    Veel plezier en tot lezens !

  • 23 Oktober 2008 - 11:36

    Kees :

    hey pijpie,,,

    wowwwww dus toch het speeddate cadeau. supergaaf hopelijk heeft onze Kuupie er heel veel plezier van.

    Momenteel op Koh Tao. Je had wel gelijk: het is hier genieten in het zuiden. Komend weekend reis ik door naar koh phanang of zoiets en dan in de loop van volgende week naar PhiPhi.

    B&D..... gewoon doen.... werk laten voor wat het is.... en backpack pakken ( voor een 10tje heb je al een bungalowtje, dus je hoeft niet in een tent te slapen :) )

    Iemand een goede site om makkelijk foto's up te loaden???? heb trouwens nog niet echt superfoto's maar dat terzijde.

    ciao

  • 26 Oktober 2008 - 15:29

    Hey Kees,:

    Zoals beloofd ik heb je site bezocht. Hoe is ie? Zeg, wel even heel wat anders dan op kantoor zitten hé? Maar super dat je dat gewoon doet. Enne het doel... nu leven en daar ben je toch aardig mee bezig!
    Heel veel plezier en geniet van je trip.

    Sonja (je weet wel.... ut Laco'tje)

  • 29 Oktober 2008 - 14:36

    M. Keulen:

    Fijn dat je geniet,maar weet je wat zo jammer is de sex industrie in thailand.
    Heb een kennis die er alléén heen gaat voor de sex, ja ook met kindertjes. (zie progamma undercuffer).
    Ja dat is er ook erg goed koop, jammer dat als ze weer terug in Nederland komen een ander een Soa oploopt.

    VERSCHRIKKELIJK vind ik dit alles en dat wij Nederlanders er aan mee werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Denken over wat nou echt waardevol voor mij is.....

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2011

Kees in India

27 Mei 2009

235 dagen -Singapore

17 April 2009

sawadikap

02 April 2009

korte update

06 Maart 2009

Over de helft
Kees

dus......

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 40157

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 01 November 2015

Keesino, een stukje wandelen

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Kees zoekt en vindt boerderij

13 Juni 2011 - 14 Juni 2011

Incredible India

06 Oktober 2008 - 01 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: